Blu-ray Review: Supergirl – Seizoen 1

Duurtijd: +/- 20 X 42 minuten

Filmlabel: Warner home Video

Beeld: 2.35:1

Audio: DTS-HD MA 5.1  | Engels, 2.0 Frans, Italiaans, Duits, Spaans

Ondertitels: Nederlands, Frans, Italiaans, Duits, Spaans

Bonus: The Man from Mars, A World Left Behind: Krypton, Supergirl: 2015 Comic-Con, Unaired Scenes, Gag Reel

Het aantal DC-reeksen blijft maar groeien op de zender CW. De bekendste reeksen zijn The Flash, Arrow en Legends of Tomorrow, maar Supergirl werd tijdens zijn eerste seizoen haast even populair. De eerste reeks, die nu op DVD en Blu-ray in de rekken ligt, verscheen niet op het CW, maar sinds het tweede seizoen is ook deze reeks lid van de superheldenfamilie op die zender.

Na een paar afleveringen is het duidelijk: Supergirl is één van de luchtigere reeksen. Nu ja, eigenlijk zijn The Flash en LoT ook best luchtig, maar de ‘joie de vivre’ waarmee Melissa Benoist de rol van Kara Danvers – Supergirl vertolkt maakt het verschil. Dat maakt de reeks een plezier om twintig afleveringen lang te volgen. Het is niet de beste superheldenreeks qua verhaal en opbouw, maar entertainend? Zonder twijfel. De cast lijkt dan ook erg goed samen te gaan. Vooral Calista Flockhart als de baas van het mediaconcern waar Kara werkt, vertolkt haar rol van Cat Grant erg goed en heeft fantastische one-liners om mee te werken. Maar het is vooral de synergie tussen de acteurs die het doet. Jeremy Jordan als Winn die de komische noot brengt, David Harewood als J’onn J’onzz voor de serieuzere momenten… alles valt netjes in de plooi.

Maar het blijft dus vooral entertainment zonder echt grote verhaallijnen, buiten dat Kara elke aflevering tegen een andere schurk mag vechten, samen met de geheime organisatie waar haar aardse zus voor werkt. Er komt wel stilletjes een verhaallijn door met haar tante die wat meerdere afleveringen overkoepeld, maar hier en daar worden er afleveringen tussen gegooid die er niets mee te maken hebben, waardoor de flow een beetje uit het seizoen gaat. Maar overall is het gewoon een goede start voor Supergirl. Er worden ook gerefereerd naar haar broer, maar helaas zien we hem dit eerste seizoen niet opduiken. Het is wel leuk dat we onder meer het Fortress of Solitude te zien krijgen en dan Supergirl niet alles alleen moet doen en dat maakt van het eerste seizoen een aangename kijkbeurt en doet ons uitkijken naar meer avonturen van Kara a.k.a Supergirl.

Het was afwachten hoe een reeks rond Supergirl zich staande zou houden, want veel superhelden-fans hadden ongetwijfeld een Superman-reeks verwacht, maar het is een prima eerste seizoen geworden met een luchtige toon en heel wat leuke afleveringen. Op het einde van het eerste seizoen krijgen we ook nog een cross-over aflevering met The Flash, en hopelijk zien we in de volgende seizoenen nog meer cross-over afleveringen.

7