Review: Marvel’s Guardians of the Galaxy Episode 2: Under Pressure

Guardians

Ontwikkelaar: Telltale Games

Uitgever: Telltale Games

Genre: Avontuur

Releasedatum: 6 juni 2017

Adviesprijs: €4,99 / episode, €23,99 Season Pass

Vorige maand gingen we aan de slag met de  eerste episode van Telltale’s bewerking van Guardians of the Galaxy en het was een succes. Grafisch een nieuwe, betere stijl en een sfeer die de geest van de comics en de films onmiddellijk wist te grijpen. Nu is er de tweede episode en we konden enkel hopen dat deze hetzelfde niveau zou halen van de debuutepisode.

Review |  Episode 1

In de eerste episode versloegen de Guardians Thanos en kregen ze de relikwie in handen die rare krachten bezit, maar de cliffhanger was spannend: Star Lord hemzelf die op sterven ligt. In het begin van de tweede episode wordt de ware kracht van de relikwie pas echt duidelijk. Peter sterft niet, maar wordt opnieuw tot leven gewekt waardoor we opnieuw een flashback krijgen. Die flashback, met zijn moeder in de hoofdrol, is een halve flashback en een halve profetie die het verhaal nog interessanter lijkt te maken.

guardians3

Dit moment, zijn resurrectie, zorgt ook voor diepgang rond Rocket. We leren meer over zijn verleden en wie hij verloren is en hier moeten we verhaalkeuzes maken. Wie volgen we, wie niet en stellen we teleur? We hebben het gevoel dat in Guardians of the Galaxy onze keuzes er meer toe doen dan in andere Telltale Games en dat is alleen maar positief. Wat iets minder is, is dat deze episode net dat tikkeltje minder humor heeft.

guardians2

Op zich is dat niet slecht. Meer diepgang en serieux mag en dat krijgen we met Rocket, maar ook in de relatie tussen Gamora en Nebula. Ook hier zijn er essentiële keuzes die de relatie met andere personages beïnvloeden. Toch is het niet allemaal peis en vree. De flasback waarin we als Rocket spelen is sterk, en de diepgang daarrond ook, maar qua puzzels lijkt Telltale Games het een beetje te herkauwen. Al wordt dat goedgemaakt met voldoende acties en spannende quick-time events.

De tweede episode is zeker sterk, maar het openingsepisode was haast perfect. De sfeer zit er nog altijd goed in, al is de humor iets minder maar dat wordt goedgemaakt met een diepgang bij Rocket die we niet direct hadden verwacht. De puzzels kunnen wel iets gevarieerder, maar overall is dit opnieuw een prima episode.

8

• Diepgang Rocket
  • Essentiële keuzes